Suecas kanāls nav vienīgais kuģu ceļš, par ko satraukties

James Stavridis, TIME | 03.04.2021

Nesenais atgadījums ar Suecas kanālā iestrēgušo transportkuģi liek atcerēties: šis kanāls nav vienīgais jūras ceļš, par kura izmantošanu vajadzētu raizēties.

Par ko vēl? Kas būtu pārējie "raižu" objekti?

Suecas kanāls ir ļoti nozīmīgs kuģu ceļš, bet ne vienīgais. Vēl uz Zemes ir trīs šaurumi un kanāls, kas nodrošina starptautisku (starptautiski vērienīgu) kuģu un kravu transportu. Malakas šaurums, kas vieno Indijas un Kluso okeānu, Bosfora šaurums starp Egejas un Melno jūru, Hormuza šaurums pie ieejas Arābu līcī, nedrīkst aizmirst arī Babelmandeba šaurumu pie Arābijas pussalas. Protams, Panamas kanāls.

Malakas šaurumu bīstamu rada pirāti, bet... lielāku bīstamību dod blīvā kuģu satiksme. Lieli kravas kuģi maksimālā ātrumā (līdzīgi kā divjoslu ceļā) tuvu cits citam, pastāvot nelielai jūras satiksmes kontrolei... Tāds būtu īss un skaidrs Malakas šauruma raksturojums. "Esot dienestā, šis bija visnepatīkamākais jūras ceļš, ko mērot, kuģa kaptenis parasti bija nomodā līdz šaurums bija aiz muguras..."

Suecas kanāls nav vienīgais kuģu ceļš, par ko satraukties

Pievienot komentāru