58% ASV iedzīvotāju pēdējo trīs mēnešu laikā ir izmēģinājuši kādu augu izcelsmes alternatīvu dzīvnieku izcelsmes produktam. Kā liecina infografika, produkti, kas ieņem pirmo vietu, nepārsteidz.
Saskaņā ar Statista globālās patērētāju aptaujas datiem vairāk nekā ceturtā daļa aptaujas dalībnieku iegādājās piena aizstājēju un nedaudz vairāk nekā piektā daļa respondentu iegādājās gaļas vai desu aizstājējus uz graudu, sojas, dārzeņu vai citu produktu bāzes. Savukārt, pārējie piena produkti ASV iedzīvotāju iepirkumu grozos nonāk retāk – aptuveni 15% aptaujāto iegādājās vegānisku jogurtu, krējumu vai sieru. Sviesta “zemo rezultātu” var skaidrot ar jau esošo produktu alternatīvu, piemēram, augu eļļas vai margarīna, pārpilnību, bet pārstrādātas vegāniem vai veģetāriešiem piemērotas zivis un jūras veltes ir salīdzinoši jauns papildinājums lielo augu izcelsmes pārtikas ražotāju produktu klāstā. Visticamāk, daudzi patērētāji tos vēl nav izmēģinājuši.
Aplūkojot augu pārtikas produktu tirgu, vislielākā tirgus daļa ir piena alternatīvām, piemēram, sojas, auzu vai mandeļu pienam, un saskaņā ar Consumer Market Outlook datiem 2021. gadā to ieņēmumi visā pasaulē tiek lēsti 18 miljardu ASV dolāru apmērā. Lai gan paredzams, ka šis segments stabili augs, gaļas alternatīvu nozarei tiek prognozēts vēl straujāks pieaugums – no aptuveni 7 miljardiem ASV dolāru 2021. gadā līdz aptuveni 17 miljardiem ASV dolāru 2026. gadā. Lai gan vegānu un veģetāro alternatīvu dzīvnieku izcelsmes produktiem īpatsvars pieaug, tie joprojām veido tikai nelielu daļu no kopējiem nozares ieņēmumiem. Gaļas produkti, izņemot aizstājējus, 2021. gadā radīja aptuveni 1,2 triljonus ASV dolāru, savukārt piena produkti, izņemot piena alternatīvas, to ražotājiem nopelnīja 955 miljardus ASV dolāru.
https://www.statista.com/chart/26678/popularity-of-plant-based-alternatives-to-animal-products/